Project X

Ik heb maar 1 woord nodig om “project x” te kunnen omschrijven: irritant.

Al voor de film begon was ik vakkundig bezig met mijn kas op te vreten door mij mateloos te ergeren aan het eigenlijke doelpubliek van deze film: zelfingenomen, luidruchtige, etterbollen met een ego van hier tot in China maar met de herseninhoud waar zelfs een amoebe van zegt:”amai, gij hebt wel héél weinig hersencellen” (ter verduidelijking: een amoebe is ééncellig).

De film zelf draait rond hetzelfde soort mensen als zijn doelpubliek. Mijn interesse was dus al van het begin weg. Waarschijnlijk ben ik gewoon al te oud voor deze “vetcoole” film, maar voor een film die het voornamelijk van zijn “wtf”momenten moet hebben, vond ik hem gewoon platvloers, nergens grappig en gewoonweg degoutant.

Mensen die trouwens de “moraal” (jawel, op het einde kwam zogezegd een wijze les) willen volgen, gelieve u zo snel mogelijk te laten kastreren en/of van een brug te gooien. De wereld zal u danken.

De enige mogelijkheid die ik zie om deze film bekijkbaar te maken is door met enkele vrienden een halve bak bier of een fles wodka soldaat te maken alvorens hem te bekijken. Zoniet zullen uw hersenen u de hele tijd zitten storen met prangende vragen in het genre van: “waarom zit ik hier naar te kijken?”

