Battleship

Een film die meer dan 2 uur duurt, gebaseerd is op het spel ‘zeeslag’, gemaakt door een speelgoedfabricant, aliens op water en Rihanna … ik presenteer u, tot mijn eigen allergrootste verbazing, een film met puur top entertainment!

Is het verhaal flinterdun? Ja.
Is het 1 grote reclame voor de marine en cola zero? Yep.
Doet de film er alles aan om zo cool mogelijk te zijn? Hell yeah!
Werkt het? Ge moogt gerust zijn!
Hoe is dat in godsnaam mogelijk? Karakters en humor.

De film neemt echt zijn tijd om het hoofdpersonage (dien ene van John Carter) voor te stellen en dat heeft de film echt veel deugd gedaan, in mijn nederige opinie.

Het verhaal is zoals gezegd flinterdun MAAR wel goed uitgewerkt met als belangrijste factor de humor. Dit zorgde er echt, voor mij toch, voor dat ik ietwat mee in de film zat. Daarna kwam het cool, cooler, coolst gedeelte (met als een van de hoogtepunten de ‘build-up’montage voor de finale).

Gaat het er zwaar over? Yep.
Vloog die 2 uur voorbij? Yep.
Is dit puur plezier, een top actiefilm en gewoon pure stoerheid? Ow ja.

De film is nog het best te vergelijken als een mengeling tussen Transformers (de eerste), G.I. Joe – the rise of cobra en star trek. Als u met plezier naar die films hebt gekeken zal u hier zeker van genieten. Meerwaardezoekers, zuurpruimen, wereldverbeteraars en nitpickers kunnen zich best onthouden.

