The Avengers

zéér goed, top entertainment. Ik hou er ook wel van hoe Marvel een compleet andere toer opgaat met hun comicverfilmingen dan DC (Warner Bros). Dit is een film waar het vakwerk van afdruipt en het belangrijkste element ‘plezier’ is. Zéér goede dialogen, een cast om van te dromen, met zelfs een paar toppers in kleinere rollen als knipogen naar de andere films.

En dat kon ik echt enorm appreciëren, het voelde enerzijds aan als een vervolg voor elke andere film, maar tevens ook als het begin van een nieuwe franchise… zonder ergens te wringen…
Hij is, naar mijn bescheiden mening, perfect te volgen zonder de voorgaande marvel-films te hebben gezien MAAR… het kan zeker en vast geen kwaad. Er zijn elementen die verwijzen naar of gewoon beter worden uitgelegd in de andere films, maar het is niet broodnodig.

Wat ik voornamelijk geweldig vind aan deze marvelverfilmingen, en waar ik mij enorm aan stoor bij de X-men franchise, is de continuïteit. Elke voorgaande film, zijnde The Incredible Hulk, Iron Man, Thor, Iron Man 2, Captain America… bouwen niet per sé allemaal op naar deze film, maar kleine stukken verwijzen naar mekaar zodat alles mooi klopt qua chronologie. Bijvoorbeeld: Captain America = een supersoldaat, experiment dat gefinancierd werd door Howard Stark (vader van Tony Stark = Iron Man), De Hulk werd gecreëerd omdat men het supersoldaat serum wou terug heruitvinden… kleine dingen die het grote verhaal praktisch niet beïnvloeden, maar zo van die kleine details die ik geweldig vind.

Maar dus, u zal een geweldige tijd beleven, top entertainment van de bovenste plank.

