Prometheus

Entertainend maar niet geniaal naar mijn mening. Sfeer, effecten, cameravoering, geluid en soundtrack waren meesterlijk maar het verhaal vond ik wat tegenvallen.

Er zaten genoeg geniale elementen in om een dijk van een verhaal neer te zetten maar ze worden niet genoeg of amper uitgediept naar mijn mening.

De eerste helft vond ik meesterlijk, maar qua uitwerking van het verhaal en uitleg vond ik het tegenvallen. Ik heb het niet over “mysterie” elementen of buitenaardse dingen die geen uitleg krijgen, want zoiets hoeft voor mij in een sci-fi niet eens uitgelegd worden. Ik heb het over stukken informatie die vanuit het niets komen om te opvallend de plot vooruit te sturen… een beetje set-up/pay off met hier en daar een checkovs gun was toch wel wenselijk geweest.

Charlize Theron en Michael Fassbender spelen in mijn ogen fenomenaal, maar hun motivatie is nooit echt duidelijk en bij hun acties vond ik mijzelf te vaak denken “waarom?”
Ook waren er een paar details die mij geregeld uit de film haalden helaas…

Maar al bij al heb ik mij enorm vermaakt en de 2 uur vlogen voorbij. Hij voldoet niet aan de hoge eisen die ik had door een paar slordigheden maar als je van het genre sci-fi horror houdt en er niet teveel bij nadenkt, ga je je het waarschijnlijk niet beklagen.

