Snow White and the huntsman

Een duistere, donkere versie van het bekende sprookje… benieuwd wat ze daarvan hebben gebakken!

En het verdict is: ‘…Pff.’
Het is niet dat ik niet vond dat er geen potentieel in zat, maar het kwam er maar niet uit. Er gebeurde van alles maar het kon mij simpelweg niet interesseren. Het verhaal vond ik vrij rommelig gebracht en de ‘actieve’ rol van Sneeuwwitje was ook maar van bedenkelijke kwaliteit.


De voornaamste zwakheid (en dooddoener) van deze film is de titelpersoon, of toch haar vertolkster: Kristen Stewart.

Dat ze met haar flaporen, konijnentanden en ogen die veel te dicht op mekaar staan gecast wordt als “de mooiste van het land” zal ik nooit kunnen begrijpen. Maar tot daar aan toe want het kind kan er natuurlijk ook niet aan doen dat ze “ne smoel heeft voor matrakken op te roderen”… but by God… die haar acteerwerk is toch echt voor te schreeuwen. Bij elke lijn dialoog, die an sich ook al op niet veel sloeg, kropen de koude rillingen meer en meer over mijn rug.

Een stom, rommelig plot, een leading lady met het charisma van cholera en de acteertalenten van een 3000 jaar oude mummie… is er dan niets goed aan die film?
Goh, ik vond Charlize Theron als de evil queen fantastisch, dien ene van Thor deed dat ook nog wel goed en de waslijst aan karakterkoppen als de dwergen waren geniaal.

Ik zou zeggen, hersenloze prut en nog wel iets voor op de achtergrond af te spelen wanneer je iets anders aan het doen bent.

