Ice age 4: continental drift

Alweer een 4e deel van onze prehistorische kornuiten, bestaande uit een mammoet, een luiaard en een sabeltandtijger… ahja, die verloren gelopen eekhoorn is er ook weer … benieuwd wat dat gaat brengen!

Na het ijzersterke “Ice Age” kwam er “Ice Age 2 – The Meltdown”… en bol stond van sequelitis en al fameus tegensloeg naar mijn mening, was er daarna “Ice Age 3 – Dawn of the dinosaurs” wat ik al wat beter vond en nu hebben we deel 4 dus!

Ik vond hem zeer aangename en zeer leuke stukken hebben, ik heb een paar keer hardop moeten lachen… maar ik heb ook een paar keer fameus op mijn tanden moeten bijten om erdoor te geraken.

Ik vind het zeker geen slechte film, verre van, zijn grootste probleem is echter zijn voorganger “Ice Age 2″… al die opgeklopte familiewaarden ondermijnden indertijd  het heerlijke “buddy” gevoel van de eerste en, ondanks dat ik de makers respecteer voor zich aan de continuïteit te houden, zindert dat hier helaas nog altijd voort.

De humor is ook soms een beetje te ‘nat’ (lees: mensen/dieren die ergens tegen aanlopen of ergens over struikelen) en ik  ben meer een fan van droge woordhumor. Hij is echter nog wel aangenaam om te zien en met zijn 90 minuten zat het tempo er goed in en verveelde hij nergens. Al bij al een zeer amusante kinderfilm in mijn ogen. Dus toch nog zeker de moeite!

