Ocean’s Thirteen

Het tweede deel van de trilogie van de stijlvolle misdaad films sloeg dan wel wat tegen, maar wie weet kan dit derde deel soelaas brengen.

De Ocean crew zit terug op hun oorspronkelijke plaats en deze keer is het persoonlijk. Wat direct een goede motivator is voor heel het verhaal en de personages. Naar mijn mening een geweldige keuze. De afwisseling tussen meer coole, interessante scenes en ingetogen scenes werkt heel goed. De acteurs spelen, net zoals in deel 1 als deel 2, met veel plezier en de stijl is iets meer terug gebracht naar het eerste deel, dus dat is allemaal een goede zaak.

Belangrijkste is het verhaal. Zoals gezegd is het deze keer persoonlijk geworden en is het geheel een pak simpeler gemaakt zonder onnodig moeilijk te maken. Met uitzondering van één of twee kleine dingetjes. Maar ik snap dat het zo de twee andere films mooi samenbrengt in een mooie trilogie dus zo erg vond ik het niet.

Een dikke aanrader dus? Hmm, ondanks een heerlijk popcornfilm, is er toch 1 los eindje dat mij ietwat stoort en in een ‘heistfilm’ die zich rond een tot-in-de-puntjes-uitgewerkt plan wikkelt, vind ik dat toch wel jammer. Desondanks is dit een heerlijke film, plezier gegarandeerd. De eerste en de tweede film zijn, denk ik, toch wel aangeraden om eerst te zien. En als film zeker en vast de moeite waard!

