The Amazing Spider-Man

Een reboot voor de Spider-man franchise. Nee geen deel 4, een reboot. Ze zijn terug vanaf 0 begonnen.
Benieuwd wat dat gaat zeggen!

Wel… hij had goede en leuke dingen en scènes, zoals bijvoorbeeld de beste Stan Lee-cameo tot op heden. Maar mijn God… die film duurde voor mij echt veel te lang. Twee uur en een kwartier terwijl het verhaal echt niet zo interessant was om zo uitgesponnen te zijn. Hoewel het eigenlijke plot nog niet eens zo uitgewerkt was, of toch niet zo uitgewerkt als ik had gehoopt. Maar teveel elementen die niet konden interesseren en de dingen die wel konden interesseren werden niet goed genoeg uitgewerkt naar mijn mening.

Er zat ook te veel randinformatie en te duidelijke set-up in voor de vervolgen waardoor deze film maar niet op gang kwam en het mij gewoon niet meer kon interesseren op de duur.

Hij bevatte teveel “kinnekes-sci-fi” voor mij. Een stukje technologie wordt maar half uitgelegd in 1 scene maar die technologie evolueert verder door de film zonder enige verder uitleg of logica. Ook karakters, met name: Tante May, zijn verschrikkelijk slecht uitgewerkt.
Er gebeurde van alles, maar het gebeurde zonder reden en alleen maar omdat het handig was of er werd niets meer meegedaan… Met een uitzondering die ik echt heel goed vond, het stuk met de kranen. Dat had een duidelijke, mooie set-up gekregen en werd nu mooi uitgewerkt. Vond ik heel goed.

Hij kwam te traag op gang, het verhaal hing te hard met haken en ogen aaneen voor mij, hij had nog wel leuke momenten, maar ik vond deze reboot toch maar eerder een valse start.

