The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy

Raar, grappig, mooi, stemt tot nadenken, maar ook niet te diep, of toch wel… een heerlijke sci-fi-fantasy film met een cast bestaande uit: Martin Freeman (Sherlock Holmes serie, The Hobbit), Mos Def (The Italian Job), Sam Rockwell (The green mile, Iron Man 2) en helden als John Malkovich en Bill Nighy
Ahja ook nog stemmenwerk van kleppers Stephen Fry, Hellen Mirren en Alan Rickman.


Ik heb het boek of de andere adaptaties nooit gelezen/gezien, maar ik kan hier vrij kort in zijn, ik vind dit echt een fantastische film.

Dit is entertainment van de bovenste schuif met een zekere meerwaarde. Zeker de typisch Britse gekheid maakt de film hilarisch.
Sommige dingen hadden voor mij toch ietsje beter uitgewerkt mogen zijn, want ondanks dat hij nergens verveelt, gaat hij, afgezien van een hoop memorabele quotes, niet al te lang bijblijven. Zoals dat al eerder is gebeurd. Elke keer ik de film zie vind ik hem fantastisch en dan vergeet ik hem weer en dan bekijk hem terug en vind ik hem weer fantastisch. Als iemand mij dan vraagt wat een geweldige film echt fantastisch is, zal “The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy” daar 9/10 nooit bijzitten omdat ik heb alweer vergeten ben… jammer genoeg.

De film vliegt voorbij, heeft echt grappige leuke komedie, een cast voor duimen en vingers af te likken.

Een dikke aanrader maar om een of andere reden onthoud ge hem nooit al te lang dus nu twijfel ik of ik hem bij “aanrader” of “dingske” zou plaatsen… Ach foert, categorie: AANRADER!

