The Raid

“De beste actiefilm sinds jaren!”
Benieuwd of “The Raid” (‘The Raid-Redemption’ eigenlijk, maar kom) voor mij kan opleven aan zo’n beschrijving!
 Wel… er zit actie in! Dat kan je wel zeggen… zit er voor de rest nog iets in?
Bitter weinig eigenlijk. Ondanks dat ik vond dat de film zeer sterk begon met genoeg spanning en actie, verloor de film mij gaandeweg meer en meer tot op een punt dat het mij maar bitter weinig kon interesseren.

Want dat is het enige wat in die film voorkwam: actie en gevechten en nog meer actie en nog een vuistslag en dan nog meer actie en nog eens een kopstoot … en dat werd voor mij wel heel erg afgezaagd. Op de duur vond ik het, ondanks het ruwe en realistische uiterlijk, op inhoudelijk vlak nog het meest lijken op een game. Allerlei minions afslachten tot je bij the big boss komt. En tenzij ik zelf aan’t spelen ben of het spel op enige vorm kan beïnvloeden, wordt dat al gauw saaie prut voor mij. Voor het plezier moet je de credits maar eens afgaan en eens tellen hoeveel maal je het symbool ‘#’ kan tellen.

Dus al bij al gaat die film mij niet te lang bij blijven en zal ik hem waarschijnlijk binnen afzienbare tijd betitelen als “dingske.”

