Batman & Robin

Om één of andere duistere reden was zijn voorganger nog vrij succesvol, dus besloot men dat er maar een 4e moest komen en werd de grootste en langste reclamespot voor speelgoed ooit gemaakt. Enfin ja.. tot de transformersfilms kwamen natuurlijk.

Goh, ja, een mens kan het draaien of keren zoveel als hij wilt maar uiteindelijk… is deze film toch echt gewoon slecht. Het verhaal is te onnozel voor woorden, de stijl is gatlelijk, de acteerprestaties zijn voor te huilen, met op kop Uma Thurman en de karakters zijn even dimensionaal als een punt op een plat vlak.

Ik had gehoopt bij het herbekijken dat mijn herinnering niet te rooskleurig was en dat het nog steeds een “zo slecht dat hij goed wordt” film was… maar er scheelt teveel aan. Allereerst duurt hij veel te lang om te kunnen blijven boeien; 125 minuten. Ten tweede is alles ofwel dom ofwel irritant met uitzondering van 3 scènes tussen Bruce en Alfred, die dan weer te serieus zijn.

En dat is eigenlijk nog het meest jammer aan Batman & Robin. Hier had best nog iets degelijk kunnen inzitten… voornamelijk door dingen te schrappen… en andere acteurs… een andere regisseur… en VEEL rewrites! Wat ik bedoel met degelijk:[Het feit dat Batman moet leren om met ‘de dood’ om te gaan, oftewel die 3 scènes tussen Bruce en Alfred als basis nemen voor het verhaal]

De film is zelfs met een opvatting van “so bad, it’s good” niet te redden voor mij, dus mijn raad aan jullie als je de kans krijgt om Batman & Robin te zien… Omdraaien en wegwezen!

