Brave

Pixar, de studio die midden jaren ’90 naam en faam verwierf met de eerste 3D feature animatiefilm, Toy Story en daarna de wereld verbaasde met hedendaagse klassiekers zoals Monsters Inc, Finding Nemo,The Incredibles, Wall-E en het prachtige Up het label “familiefilm” naar een nieuw niveau tilden. Ook de Toy Story-saga blijft een absolute topper in mijn ogen. De Cars films zal ik dan maar met de mantel der liefde bedekken. (Al beken ik eerlijk dat ik Cars 2 nooit gezien heb omdat ik het na Cars 1 al wel gezien had)

De film begint heel sterk naar mijn mening, het voelt allemaal heel goed aan, terug richting “familiefilm”, zo’n film die goed is voor kinderen EN voor volwassenen. Er zit geweldige humor in, zeer goede karakters, zeer coole achtergrond voor het koninkrijk… en halverwege vond ik de film een beetje in mekaar zakken… Niet dat het slecht werd, verre van, maar het begin dat zowel voor kinderen als voor volwassenen uitstekend was, veranderde nogal heel snel in een film die voornamelijk voor kinderen bedoelt is. En dat was wel jammer vond ik. Gelukkig klom hij daarna nog wel terug naar omhoog, maar het niveau van het begin haalde het voor mij niet meer.

Al bij al blijft de film zeker en vast nog wel tof en leuk en grappig, met prachtige animatie en zeer mooie visuals. Dus als u over een kroost beschikt is hij zeker de moeite om eens te zien. Zoniet, is het simpel aangenaam vertier en is hij goed genoeg.
Vergeet ook zeker en vast niet om mijn uitgebreide recensie te lezen op: FilmCentrum.nl!

