The Watch

Ik vond hem beter dan ik had verwacht… maar mijn verwachtingen lagen dan ook extreem laag en wil ik daar helemaal niet mee zeggen dat ik hem goed vond.

Ik heb maar een paar keer moeten lachen, in tegenstelling tot een zaal vol tieners die constant zaten te gniffelen met het feit dat het woord “dick” om de 3 zinnen werd gebruikt. Mij kon dat voornamelijk irriteren. Blijkbaar is het ook grappig om scènes veel te lang te laten duren terwijl Vince Vaughn of Jonah Hill (niet mijn persoonlijke favoriet) een verhakkelde “grappige” monoloog staat op te voeren terwijl iedereen ongemakkelijk staat te staren.

Ben Stiller zelf stoorde niet echt, maar was ook niet direct memorabel te noemen. Richard ‘Moss uit The IT-Crow’ Ayoade redt gelukkig nog een beetje het humor gehalte door een zwakke doordruk van zijn Moss-personage te brengen.

Het voornaamste probleem is echter de plot en voelt als een Asylum-mockbuster van “The Ghostbusters”, zonder spoken weliswaar, maar hetzelfde patroon. De film leek het gevoel te hebben niet goed te weten wat het wou zijn, een familieverhaal, een tienerkomedie of bij momenten zelfs een sci-fi horrorfilm… en die 3 genres wringen langs alle kanten.

Met een verstand op nul of als je ondertussen iets anders aan’t doen ben, is het nog wel goed genoeg om op de achtergrond te hebben opstaan. Zoniet zeg ik hierover: veel plezier, maar doe het op eigen risico.

