Lady and the Tramp

Oftewel “Lady en de Vagebond”. De film die het bestempelt staat als de meest romantische Disney die er bestaat of zal bestaan. Gezien de impact van de befaamde spaghetti-scène op de popcultuur is dat niet echt verwonderlijk natuurlijk. Maar hoe staat het met de rest van de film?

En joa… hij bevat wel enorm veel zeemzoeterige stukken, maar ook vrij ‘griezelige’ stukken en dat terwijl ik vond dat het eerste uur van mij gerust ingekort mocht worden naar een half uurtje, wrong dat toch ergens bij mij. De film was iets te traag voor mij en bevatte teveel uitgesponnen rommel. De animatie en stijl is natuurlijk adembenemend mooi en de humor zit geregeld perfect op zijn plaats (al denk ik wel, dat moest de film vandaag gemaakt worden, er direct een hoop processen wegens politieke incorrectheid zouden worden uitgeschreven.)

Mede daardoor en de geniaal prachtig geanimeerde spaghetti-scène durf ik toch nog gerust stellen dat de film zeker goed genoeg is voor een leuke avond.

