Argo

Zoals iemand, ik weet niet meer wie, ooit eens heeft gezegd: “reality is often stranger than fiction”, behoort deze film daar ongetwijfeld mee bij. Net zoals een zingende non ooit beroemder werd dan the beatles (dominique nique riti tii ritti …), zo behoort ook heel de plot van dit verhaal in het ongeloofelijke.

Uiteraard ga ik dat plan hier natuurlijk niet vertellen wegens… geen spoilers hé, maar het feit dat dat het vertelde verhaal ongeloofelijk is, wil niet zeggen dat de film even mindblowing is. Daar wil ik niet mee zeggen dat ik het een slechte film vond, integendeel zelfs. De film is uitstekend, meesterlijk zelfs! De film heeft een geweldige regie, een slim verhaal en dito plot, uitstekende dialogen, heel sterke acteerprestaties, een duidelijke structuur, stevig ritme en allemaal in een politiek drama vol met spanning en zelfs humor en emotie… en het feit dat het meest absurde plan ooit echt gebeurd is!

Argo is uitmuntend vakwerk, verveelt geen seconde, is intrigerend, is grappig wanneer het moet, is spannend wanneer het moet, heeft een niet al te opgedrongen emotionele kern, dus na een half jaar ‘dingskes’, ‘goed genoegen’ en ‘de moeites’ ben ik dus heel blij om voor een film uit 2012 nog eens de categorie “Aanrader” te geven!

