The Double (2014)

The DoubleIk geef het toe, de enige reden waarom ik deze film ben gaan zien is omwille van de regisseur: Richard Ayoade. Beter bekend als Moss uit the It-crowd. En het resultaat was eigenlijk zeer bevreemdend. Ondanks dat er geen enkele motivatie of uitleg voorzien werd, bleef de film mij wel de hele tijd intrigeren.
Normaliter van zodra er iets maar halfgebakken wordt uitgelegd, ben ik al luidop aan het zuchten en met mijn ogen aan het draaien.
The Double daarentegen heeft echter een plot die vol met gaten zit als een volbloed Zwitserse kaas, maar het maakte niet uit.

Dankzij een strakke, doch ietwat artyfarty, regie bleef ik geboeid aan het scherm gekluisterd, benieuwd wat de volgende stap zou zijn in dit drama. Blijkbaar zou het ook een komedie moeten zijn, maar veel lachen zat er niet in. Het sfeertje dat door een zeer stijlvolle cinematografie wordt gecreëerd, werkte uitmuntend bij mij.
Nergens weet hij te vervelen, duurt geen seconde te lang en blijft tot het einde interesseren.

Deze film is echter niet voor iedereen weggelegd, maar voor wie eens zin heeft in iets anders, is The Double zeker goed genoeg.

