Oscars 2015

Deze nacht is het weer zover! Het filmfeest van het jaar. Dan worden de academy awards, oftewel de oscars, uitgereikt.

Het is voor mij persoonlijk alweer de 13e editie dat ik deze awardshow van dichtbij volg en elk jaar probeer ik natuurlijk zoveel mogelijk lijstjes van de te verdelen beeldjes af te werken. Uiteindelijk is het belangrijkste lijstje dat van “Beste Film” en ik dacht: “waarom deel ik mijn persoonlijke voorkeur van deze top 8 niet met de 3 mensen die deze blog volgen. ;-)”

Zodoende presenteer ik met veel plezier hier mijn persoonlijke top 8 van de alle genomineerden in de categorie “Beste film.”

1) Whiplash
2) Birdman
3) The Imitation Game
4) The Grand Budapest Hotel
5) The Theory of Everything
6) Selma
7) American Sniper
8) Boyhood

Via Filmcentrum is er een tof oscarportaal met een oscarpool waarbij je ook kan meespelen (en waar je eigenlijk geen fluit mee kan winnen, maar laat dat de pret niet bederven!)

